Go to content
Søg

Publications

Navada’s research team regularly publishes scholarly articles as part of the ongoing research project. These publications are compiled and made accessible on this page

Abstracts/posters at research conferences:

  • Madsen, K. D., Damgaard, B. V., Jørgensen, N. J., & Husted, M. (2024). How do we know? Children’s participation in science, nature and sustainability education. Præsenteret på EECERA Developing Sustainable Early Childhood Education Systems, Brighton, Storbritannien.
  • Bollingberg, K. (2024): What is science competency in daycare?. Præsenteret ved SIG 1 ESERA Research seminar in Peyresq, France
  • Hansen, S. K. (2024). Presentation of science in Danish Learning Themes. Præsenteret ved SIG 1 ESERA Research seminar in Peyresq, France

 

Abstracts/posters at dissemination conferences

  • Madsen, K.D. & Jørgensen, N.J.: National Research Conference. Environmental Humanities on a Mission, Københavns Universitet
  • Møller, T.: Plant teachers as co-teachers, Wild Pedagogies Gathering at Enaforsholm, Sverige
  • Andersen, M. W. (Keynote): Matematisk opmærksomhed og matematik i dagtilbud. NCUM konference for dagtilbud
  • Bollingberg, K.: Om pædagogisk sciencekompetence, sciencepædagogik og praksisfaglighed. STUK Styrelsen for undervisning og kvalitet.
  • Hansen, S. K.: Matematiske aktiviteter på blå stue. NCUM konference for dagtilbud.
  • Hansen, S.K.(Keynote): Matematisk opmærksomhed og STEM i dagtilbud.  LAB STEM+ konference, SDU
  • Husted, M., Jørgensen, N.J., Madsen, K.D.: Stedbaseret pædagogik for bæredygtighed og science. Videnfestival for praktikere, KP