Publications
Navada’s research team regularly publishes scholarly articles as part of the ongoing research project. These publications are compiled and made accessible on this page
Abstracts/posters at research conferences:
- Madsen, K. D., Damgaard, B. V., Jørgensen, N. J., & Husted, M. (2024). How do we know? Children’s participation in science, nature and sustainability education. Præsenteret på EECERA Developing Sustainable Early Childhood Education Systems, Brighton, Storbritannien.
- Bollingberg, K. (2024): What is science competency in daycare?. Præsenteret ved SIG 1 ESERA Research seminar in Peyresq, France
- Hansen, S. K. (2024). Presentation of science in Danish Learning Themes. Præsenteret ved SIG 1 ESERA Research seminar in Peyresq, France
Abstracts/posters at dissemination conferences
- Madsen, K.D. & Jørgensen, N.J.: National Research Conference. Environmental Humanities on a Mission, Københavns Universitet
- Møller, T.: Plant teachers as co-teachers, Wild Pedagogies Gathering at Enaforsholm, Sverige
- Andersen, M. W. (Keynote): Matematisk opmærksomhed og matematik i dagtilbud. NCUM konference for dagtilbud
- Bollingberg, K.: Om pædagogisk sciencekompetence, sciencepædagogik og praksisfaglighed. STUK Styrelsen for undervisning og kvalitet.
- Hansen, S. K.: Matematiske aktiviteter på blå stue. NCUM konference for dagtilbud.
- Hansen, S.K.(Keynote): Matematisk opmærksomhed og STEM i dagtilbud. LAB STEM+ konference, SDU
- Husted, M., Jørgensen, N.J., Madsen, K.D.: Stedbaseret pædagogik for bæredygtighed og science. Videnfestival for praktikere, KP